“Dünyanın en küçük ve en fonksiyonlu işitme cihazını ürettik, sektör devleri ürünümüzü taklit etti, ama kendi halkımıza anlatmakta güçlük çekiyoruz, devletin desteği şart. 10 yıl içinde dünyanın ilk 10 ülkesi içine girmek için üretmek yetmez satmak da lazım. Peki ne yapmak lazım. Örneğin; Devlet kurumlarında bilimsel kontrol merkezleri oluşturulmalı. Bu merkezlerin desteği ile ithal marka kompleksine son vermeliyiz.Bu konuda halkı bilinçlendirici kamu spotları da hazırlanabilir” diye konuştu.
HER ÜLKE KENDİ ÜRETİCİSİNİ KORUYOR
Ülkemizde sanayinin gelişmesi için öncelikle dünya çapında markalarımızın olması gerektiğine dikkat çeken Mehmet Emin Ağaç, “Türkiye’de üretilen cihazların satılması için halkın bilinçlendirilmesine yönelik ne kadar çalışılıyor? bunu düşünmeliyiz. Dünyada bütün küçük firmalar önce kendi ülkelerinde büyümüş, sonra dünya markası olmuştur. Avrupa ve Japonya başta olmak üzere birçok ülke öncelikle kendi ürettikleri ürünlerin satılması için çalışıyorlar. Ülkemizde de Türk firmalarının kendi ülkesinde büyümelerine fırsat verilmelidir. Yerli üretimin, yatırımların geliştirilmesi için destekler var, önemli teşvikler veriliyor. Bu teşvikler tüketim için de olmalı. Yoksa Türk firmaları ülkelerinde büyük destek gören rakipleri karşısında haksız rekabetle karşılaşıyor, zorlanıyor” dedi.
KAYNAK:https://www.milliyet.com.tr/-yerli-uretim-kadar-tuketim-de/ekonomi/detay/1736608/default.htm